Rizoto ála Jamie Oliver

 Tuhle jsem se dívala na pořad kde Jamie cestuje po různých zemích a vaří tam jejich jídla.Zaujalo mě rizoto,protože u nás se rizoto dělá úplně jinak a tak jsem chtěla  vyzkoušet jiný způsob přípravy.
 Koupila jsem si proto kulatozrnnou rýži,rajčata - bohužel zrovna neměli cherry tak jsem musela vzít normální,strouhaný parmazán a bazalku.Doma už jsem měla bujón na vývar nebo může být i vývar domácí,ten já ale nemám takže jsem použila kupovaný.Dále cibuli,česnek,olivový olej,máslo,sůl.


 Do woku jsem dala rozpustit máslo s trochou olivového oleje a na to jsem dala nadrobno nakrájenou cibuli.Až se cibulka zesklovatěla přidala jsem rýži -asi 1/2 kg a opražila jsem,poté jsem zalila horkým vývarem,tak aby rýže byla zalitá pouze milimetr nad.Při vaření se voda odpařuje a tak vývarem podléváme tak dlouho až je rýže na skus.Vždy podléváme těsně nad.Je tedy důležité rýži neustále hlídat a  občas zamíchat.Do rýže jsem již při vaření přidala 2 stroužky prolisovaného česneku.
Do hotové rýže jsem si připravila rajčata s bazalkou.Cherry rajčátka nakrájíme na poloviny,normální na menší kousky.Na olivovém oleji rajčata lehce promícháme s bazalkou a necháme je mírně změknout,poté smícháme s rýží.Dáme si porci na talíř posypeme strouhaným parmazánem,ozdobíme bazalkou (já nemám) a zakápneme olivovým olejem.
Samotnou mě překvapilo jak je rizoto dobré a i rodina si velmi pochvalovala,byť mému experimentu příliš nedůvěřovala. :o)



Komentáře